Napsali o nás v Hutníku

Motokáry se budou prohánět na okruhu Steel Ring

Již zanedlouho se stane Třinec centrem evropského motokárového sportu. Na okruhu Steel Ring se první nadšenci projedou už v červenci.

A nejen to. Plocha na Borku velká více než 6, 5 hektaru nabídne kromě mezinárodního motokárového okruhu také Centrum bezpečné jízdy, má ambici stát se střediskem talentové mládeže a nebude zde chybět ani dopravní hřiště pro výuku nejmenších či moderní zázemí v podobě restaurace.

„Areál si klade za cíl zvýšit bezpečnost provozu, ať už formou výuky řidičů, dopravním hřištěm či formou zábavy při motokárovém sportu,“ uvedl projekt prokurista společnosti Steel Ring Martin Gregor na jednání třineckých zastupitelů v minulém týdnu.

Nejmodernější kartingový okruh v Evropě, který vznikal čtyři roky, bude dlouhý přes 1,2 kilometru s převýšením sedmi metrů. Splňovat musí přísná kritéria bezpečnosti a sportovních předpisů. Nejen v Česku, ale v i širokém okolí zařízení takto vysoké úrovně doposud chybělo a díky němu se stane hutnické město zase o něco atraktivnějším.

Areál na Borku počítá s motokárovou školou i kurzy mechaniků, které mají být lákadlem mladých k zájmu o technické obory. Tuto „vzdělávací část“ doplní půjčovna motokár pro veřejnost, která podle investorů přináší zábavu, adrenalin ale také získávání zkušeností za volantem. „Věříme tomu, že ten, kdo závodí na okruzích, většinou nezávodí na cestách,“ uvedl hlavní důvod investice Jiří Mikula ze společnosti Kariper, která odvážnou myšlenku financuje.

V Centru bezpečné jízdy si řidiči pod vedením zkušených odborníků vyzkouší chování aut v extrémních situacích. „To by k nám mělo přivést nejen ty, kteří mají zájem o odpočet bodů, ale i další řidiče, kteří se tak naučí reagovat na situace, jež v silničním provozu nastávají,“ okomentoval Gregor s tím, že technologie, které Centrum bezpečné jízdy bude používat, mají obdobu pouze na čtyřech místech v republice. Řidiči zde budou mít možnost vyzkoušet si úhybnou desku se smykovou plochou, aquaplaningovou vanu, plochy pro nácvik krizových situací, kde je například pomocí vodních clon simulována překážka a na kluzkém povrchu pak řidič musí reagovat.

Další podrobnosti o projektu přineseme v příštím vydání Třineckého hutníku. 

Petra Martynková
02.05.2017 
 
Převzato z http://ehutnik.cz/